lördag 8 januari 2011

En ny blogg!!

Jag tänkte en dag att jag kanske skulle försöka visa upp mina intressen i hopp om att fler kanske skulle bli bitna av chiliormen och en del kanske dela sin passion för den röda frukten med mig.

Fast man kan ju inte bara odla chili hela dagarna, äta och sånt måste man ju också. SÅ! det kan ju bli så att ett och annat recept tittar in här eller helt enkelt lite allmän matglädje som tittar fram.

Jag har dock ett dilemma i min passion, jag bor på 65kvm centralt i Norrköping. Med andra ord är jag ganska begränsad i min möjlighet att producera en ordentlig skörd. Fast som tur är så har jag en uteplats, på skuggsidan.
Men skam den som ger sig, utmaning säger jag. Så alternativen utforskas, hydrokultur, konstbelysning, jordförbättring och en ordentlig koll på olika näringsämnen.

Men, vi får väl se hur det artar sig.

Tills dess/ Jonas
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar